måndag 4 april 2011

Bilduppdatering och återkommande stickning

Att sticka med strumpstickor är en allt för stor utmaning för mig. Jag får inte till det så bra, tappar eller drar ut fel sticka och får inte till något flyt. Så när jag snubblade över fina gamla mönster (i syslöjdsalen på Vasaskolan då jag vickade där) på innetofflor eller tossor som de också ibland kallas blev jag mycket glad. De stickas i ett stycke och sys ihop. Efter det virkar man på slejfar för att ge dom lite extra karaktär. Det sista paret jag gjort fick mamma i julklapp.




Här kommer också en halvbra bild på husvagnsgardinerna jag sydde nere i småland till mapas husvagn. De kommer att dras ihop i längdens nederkant och rynkas. Kanske att det blir omtag också, det får beslutas då de kommer på plats.


Då jag rotade runt i skåp och lådor hemma hos mapa hittade jag små gula flörtkulor (?) och handelsträdgården längre ner i backen kunde tänka sig att sälja lite fjädrar så det blev även lite kycklingar gjorda tillsammans med Agnes.
Agnes var nere på handelsträdgården tre gånger under den dryga veckan vi var där...I en damm har de sköldpaddor som vaknat till liv efter vintervilan. Vi räknade till tolv stycken den ena gången!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar