fredag 8 april 2011

Prinsessa!


Då var den klar! Mönstret hittade jag i ett nummer av Kreativa kvinnor, när jag rensade i högen bland sömnads-/pysselmagasin. Tidningen, som var ganska bra enligt mig, finns inte längre kvar. Modellen kanske hade lite väl mycket extra vidd, men jag tycker den blev helt ok. Agnes gillar den och det är ju huvudsaken!

På loppisturen under helgen i Gävle fyndade jag en liten korsstygnstavla som jag sydde fast fram på livet. Den idéen fick jag då jag tjuvläste/bläddrade i en bok på bokrean som bara innehöll prinsesskläningsmönster. Sen la jag till en liten veckad kant i nederkant för att få ett litet roligare avslut och en återkoppling till livet. Agnes hade  lite svårt att stå still och i kombination med det glittriga tyget hade kameran och fotografen svårt att få bra skärpa...



2 kommentarer:

  1. Jättefin! Ser mycket nöjd ut! Kul med broderiet.

    SvaraRadera
  2. Den blev jättefin! Sötaste sessan i den oxå!

    SvaraRadera