onsdag 2 mars 2011

Första gången vid en symaskin

Då Agnes fyllde 3 år fick hon tyger och en bok om Castor som syr ett förkläde av Sara. Boken är pedagogisk och det finns med ett litet mönsterförslag. Idag var det dags för oss att göra ett försök. Vi ritade ett mönster efter beskrivningen i boken. Men jag ville hellre ha ett löpande knytband istället för ett fast som det var i beskrivningen så jag sydde en kanal i "ärmhålet".

Agnes kom och gick under sömnaden. Ville gärna vara med och sy fickorna, det vill säga plocka bort nålarna. Att sköta backen var också kul!

3 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt! och så fint det blev.

    Hur blev det med utflykten? Kunde du åka med?

    SvaraRadera
  2. Det blev utflykt! Snälla Kaja åkte lite fram och tillbaka med mig. Det fanns inga superfynd med gamla tygeer som vi hade en viss förhoppning om. Men det ett snedslåverktyg för mig och lite garn. Kan bli fint att åka dit mer till våren. Verkar som om hon har en del varor ute...

    SvaraRadera
  3. Vad bra. Kände mig lite som att jag lämnade dig i sticket. MEn Jack är inte bra. Vi som haft nästan bara bra nätter är inte vana med att inte få sova. natten till igår hade vi feberhett barn i sängen och dessutom glömde de släcka strålkastarna på fotbollsplan så vi hade dagsljus hela natten.

    följer gärna med i vår!

    SvaraRadera