fredag 11 mars 2011

Tung vecka...

där förkylningen slog hårt åt familjen. Ett stort glädjeämne i veckan var besöket av en fin vän. Hon hade med sig en del av sin mormors knappsamling som hon tyckte att jag skulle få. Kan man få för många knappar?!!Här bjuder jag på ett smakprov.


Jag fick även en bit Rowanstyg av henne. Kan kanske bli en sommartopp eller klänning.

I somras fick jag en hög med påslakan av min mamma. (Känns som ett tema; andra rensar ut och jag hamstrar!) Lakanen har jag klippt till mattrasor som jag virkar av. Först ut blev en matta. Mönstret har jag hittat i min mammas utrensade (!) mönstersamling. I orginalet används plastband, jag försökte klippa ungefärlig bredd efter sådana. Mattan skulle behöva blockas men då behövs en rejäl träbit o spik. Jag försöker stryka ut den istället, vilket funkar ganska bra. En omgång till bara så blir den nog slät o fin. Just nu har mattan en diameter av 95 centimeter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar