tisdag 8 mars 2011

Våren är snart här!

Nu har det töat nästan hela vägen till förskolan - härligt! Blir lite mindre ansträngande att skjuta vagn med ståbräda över järnvägsövergången. Med sol kommer också tö och blöta förskoleinnergårdar. Galonbyxor på och det blir lite tjockt med termobraller under. Vilket är bäst kan man ju undra - fodrade galonisar eller ofodrade galonisar med ett mellanställ? Här hemma bestämde vi oss för att köra tvådelat, funkar ju bra när morgonen är lite sval o eftermiddagen varm.
Hade velat ha ett par ullbyxor från norska nöstebarn, men det går inte att beställa från Sverige så det får bli ett senare projekt istället. Hittade en härlig fleecepläd från min tid på textiltryckeriet och Agnes gillade den. En smidig och snabb lösning. Jag modifierade ett mönster från Christina Hedberg-Molins "Vi syr åt småbarnen" i storlek 105.

Nästa sömnad blir ett iphone-fodral. Jag hoppas också kunna bestämma mig för vilken spetssjal jag ska ge mig på att sticka till mig själv...

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag och Petra stickar swallowtail - eller rättare sagt jag ska precis blocka den :) Stickning som kan rekommenderas!

    SvaraRadera
  2. Håller med Anna... :) Annars en cascading leaves shawl. Vi får träffas någon dag och sjalsticka lite... Snygga brallor förresten.

    SvaraRadera