söndag 27 februari 2011

Haklappsfrossa

Nu finns en diger uppsättning av haklappar här hemma. Just nu går det åt ganska många då Astrid vill äta mer och mer själv. Men tanken är också att du som vill gärna får köpa några av mig! En för 60 kronor, två för hundra.
Tyget, akrylata,  kommer från Åhlens. För dig som vill beställa kallar jag dom Blomma-ljusgrön, -röd, -lila, -brun och -oliv (2 stycken av den).


Även denna akrylata kommer från Åhlens. Hade själv inte tänkt köpa detta, men Agnes ville så gärna ha en haklapp i lila (Vilket även är färgen på vårt framtida hus, enligt henne). Och såhär i efterhand tycker jag inte att det blev så tokigt.
För dig som vill beställa kallar jag dom; Lila medaljong-ljusgrön, -oliv, -brun, -turkos, -vit och -röd.

Denna något tunnare "vaxduk" kommer från Ohlssons tyger. Är lite svag för dessa prickar.
För dig som vill beställa kallar jag dom Prickigturkos-röd, -brun , -orange, -vit, -grön, -turkos, -svart, -oliv och -lila.

Här fortsätter med tyg från Ohlssons tyger (butik på stan). För dig som vill beställa kallar jag dom Prickiggrön-vit, -rosa och  -oliv.














Sist ut är dessa två Prickigcerise-orange och -blå. Har fått en förfrågan på ett Iphonefodral i detta tyget. Filar på ett förslag...kommer bild på det senare om det blir en verklighet!

7 kommentarer:

  1. Åh, vad mkt du hunnit med!

    Mina namnband kom ifredags men har inte hunnit sy fast ngt än. Dessutom så fick jag bara hälften. Ena påsen stod det Prata Med Rut på istället. Typiskt.

    Köpte vaxduksstuv på 10-butiken i stockholm i torsdags så kanske blir det några hakklappar här oxå.

    Vi ses på onsdag om inte förr!

    SvaraRadera
  2. Sååååå fina. Vi hoppas beställa ... någon gång i framtiden! Kram från Österåker

    SvaraRadera
  3. gillar dom skarpt, otroligt fin! gillar kreativiteten =D sånt blir man glad av!

    SvaraRadera
  4. Åh vilka härliga hakklappar! Nästan, ,men bara nästan, så jag längtar tills det är dags för sådana. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Det är ju du :) Vilka fina hakklappar du har sytt! Här kikar jag in igen :) (kanske ses på torsdag ? :))

    SvaraRadera
  6. Förresten, var har du köpt dina fina namnlappar?

    SvaraRadera
  7. Vad kul att ni gillar dom!

    Anna; vi dyker kanske inte upp i morgon tyvärr är Astrid och jag är ganska hostiga. Vi får se hur dagsformen är i morgon. Mina namnlappar kommer från Nordiska etikettbolaget (http://www.etikettbolaget.se/textila-varumarken).

    SvaraRadera