torsdag 22 september 2011

Välkommen Lydia!

I somras kom Lydia till världen. Vi har träffats flera gånger, men hon hade inte fått någon välkomst gåva - förens igår. När jag kom hem från jobbet igår var det tyst och stilla hemma. Kiwi och tjejerna har åkt iväg ett par dagar. Jag rotade fram förklädesmönstret i storlek 77 cl och klippte till tyget. Sydde i rasande fart, lite för fort kanske, eftersom jag skulle hinna färdigt innan syjuntan.

Hade jag inte varit lite stressad så kanske jag kommit ihåg att jag skulle sytt kanbandet runt ärmhålet först innan jag sydde ihop sidosömmen. Även om det funkar så här också...
Detta är en klänningsmodell jag gjort flera stycken tidigare. Kanske lägger upp en kavalkad på de också senare.

Tyget har jag använt till en kläning jag sydde till Agnes 2-årsdag. Tyget har tidigare varit en gardin hemma hos någon som jag inte känner.


1 kommentar: