lördag 24 september 2011

Födelsedag

I somras fick en av tjejernas kusiner en mobil i födelsedagspresent. I ett av de första sms:en från henne kom en förfrågan om jag kunde sy ett fodral till hennes mobil. Och det ville jag gärna. Idag fyller hennes pappa år och jag skulle hem till dem på kalas och då tyckte jag det skulle vara roligt om jag hade med mig ett fodral till henne. Det blev två fodral sydda idag, en väska med fast rem och ett fodral hon kan fästa en nyckelring i med hake.

Cerise och turkost är E:s favoritfärger.
Den cerisa är fodrad med vit fleece och den turkosa med röd fleece.



Pappan, dagens födelsedagsbarn, hade önskat sig ölkorv! Det blev lite annat smått och gott också från bland annat "Bondens egen marknad". Brödkorgen syddes i rasande fart och hade behövt lite stadga i sig för att fungera helt optimalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar