tisdag 29 november 2016

Överkast

När jag gick på gymnasiet färgade vi batik. Av en del av tygerna jag färgade gjorde jag ett litet lapptäcke. Det var i storlek som en babyfilt, den med svarta ramar i kollaget nedan. Jag tyckte det var ett kul projekt och tänkte att jag fortsätter gör ett med vita ramar. Det skulle passa en dubbelsäng. Jag bestämde att lapparna skulle vara lite större än på det svarta, så jag gjorde dem 5x5 cm. Det var visst inte så mycket större!!

Nu så här nästan 20 år senare är det färdigt! Jag har lyssnat på ungefär samma skivor hela tiden då jag sytt det av nostalgisjäl och för en stunds bön/lovsång. Det är ett välsignat överkast som nu pryder Agnes säng! Det blev alltså inte till en dubbelsäng...
Det där med baksida och eventuell fyllning är lite klurigt att få till med vår gamla Bernina. Skulle behöva kunna styra matningen mer för att få det snyggt.

1 kommentar: