måndag 25 november 2013

Lite varmt då kylan kommer

För flera år sedan fick jag en påse med vetekorn av en kär vän. Hon hade gjort egna vetevärmare. Det var också hon som tipsade om att värme var skönt och lindrande vid växtvärk. Jag har en stor som jag fått av mapa i julklapp. Den fungerar ganska bra. Men facken är ganska stora och ibland är det svårt att få den att ligga bra. Agnes har fått låna den en del, tills jag sydde en lite mindre till henne (då när jag fått kornen av min vän). Tyget med hästen har jag fått av en annan kär vän. På den där VAB-dagen förra veckan sydde jag tre vetevärmare i samma storlek som hästen. Tjejerna fick välja lite bland tygerna, båda ville ha en med Pippi. Den sista fick ett sagotyg med olika karaktärer, här syns Alice i underlandet. Pippityget är ett lakanset vi köpte på en gårdsloppis i Värmland och sagotyget har funnits med i en bunt med lapptäckstyger från Panduro. Värmarna är sydda med tre kanaler i ett ganska kraftigt bomullstyg. Det gick lite fort när jag skulle klippa till mönstertyget till de tre senaste vilket gör att mönstertyget kommet få sprättas bort då det behöver tvättas, det med hästen är sytt som ett örngott.

1 kommentar: