söndag 12 maj 2013

Sittpuffar

Att vara sortimentsansvarig för rullstolsdynor är inte alltid så tokigt! En dag när jag var ute på rekonden (i Örebro län rengör vi och återanvänder hjälpmedel så långt det är möjligt) frågade en kollega där om jag inte skulle sy en varsin "sackosäck" till tjejerna. Jag har funderat på det, men de där småkulorna som jag ser framför mig blir elektriska och som sätter sig överallt innan säckarna är klara har gjort att jag inte velat tidigare. Men nu när jag fick möjlighet att pröva ett annat material...
Luftfyllda celler. Dessa mörkblå luftceller som är beståndsdelar i en av våra dynor ska bytas ut mot den sista generationens celler som är ljusblå. Istället för att de skulle slängas kunde jag få ta hem ett par säckar. Cellerna räckte gott och väl till två sittpuffar. Bottenplattan är fyrkantig; 50x50 cm. Toppen är 12x12 cm. De fyra sidorna är cirka 90 cm höga. Och dragkedja i ena sidan mot bottenplattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar