måndag 18 mars 2013

Klänning i små rutor

Agnes önskade sig en rosa och röd klänning. Mönstret jag använt är från Svarta Fåret, 652. Jag valde att göra klänningen rutig istället för randig. Ärmarna har muscher och livet är i resårstickning, vilket inte syns på den här oskarpa bilden. Modell i rörelse har min kamra lite svårt för. Jag använde stickor i storlek 3. Garnet är helt i bomull. Som vanligt har jag experimenterat lite med storleken för att få lagom långt plagg. I vidden är det storlek fyra år, men på längden storlek sex år. Skulle nog valt storlek sex år med åtta års längd. Men efter blockning blev den ganska bra.

Lillasyster vill ha en i blått och grönt...

2 kommentarer:

  1. Det er bare å strikke på.. Ble jo super!

    SvaraRadera
  2. Åh så fin! O så glad modell! Hon ser så stor ut. Tiden går men snart kommer vi kanske ut ur våra vintersjuka iden och träffas i vårsolen, eller hur? !

    SvaraRadera