tisdag 1 januari 2013

Till mig

Några saker har jag gjort till mig själv under året som varit. Och mer ska det bli 2013. Till sommaren hoppas jag att jag har sytt en ny klänning till mig. Har ett tyg och ett mönster som legat och mognat ett tag!

Det sista jag gjorde förra året var en tröja och en tubsjal till mig själv. Tröjan är en variant av denna som jag stickade till Agnes (till henne klänning). Garnet är Drops Delight. Tycker kanske att den blev lite vid ner till, men det får ni inte se på bild. Behöver kanske inte tala om att jag repat upp och stickat om ett par gånger! Blir kanske en tunn resår insydd i nederkant. Vi får se... Nästa plagg i stickat till mig blir troligtvis en tunika/klänning. Någon gång under 2013.

 
Jag har fått två fina nystan med garn från Ödeshögs ullspinneri från en kär vän. Jag har länge funderat på vad jag skulle göra med det gröna. Tänkte det skulle bli bra färg "nära ansiktet" och passar utmärkt som färgklick till allt det svarta som finns som bas i min garderob. Det blev alltså en slags "tubsjal".
 
Den kan användas så här...
eller så här...
eller så här!
 
Bilderna är tagna genom spegeln, där av den ovanligt fina kvaliteten gällande färg och skärpa!
 
 

1 kommentar:

  1. Vad fin tub och väst! Östergötland ullspinneri, vi måste få till en utflykt tillvåren!

    SvaraRadera