söndag 28 oktober 2012

All alone

Förskolan är stängd i morgon. Pappan har tagit med sig tjejerna till farmor och farfar. Jag har knappt lämnat lägenheten...Sytt, sytt och sytt. 14 fökläden har det blivit! Agnes och Astrid har fått ett varsitt nytt pysselförkläde. Jag köpte lite av det dyra fem myror är fler än fyra elefantertyget då det var LITE rea på det, på Åhlens.


Det som tog tid var dessa förkläden! Jag hoppas kunna sälja några på någon julmarknad framöver. De är bland annat sydda i fådda tyger av svärmor. Här kommer ett kollage på dem. De två första kom visst med två gånger. Jag är inte så haj på picasa...sorry. Storlekarna varierar mellan 77-115 cl. Jag har sytt dit kardborre i ryggen/nacken. Har haft tryckknappar där tidigare men tyckte detta var smidigare. Allt blir klart direkt. Får se hur barnen tycker att det funkar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar