tisdag 24 juli 2012

Sommarjobb

Vi har haft två hemstickade disktrasor ett tag nu och den ena håller på att falla isär. De är gjorda i lin eller bambu eller en kombination av dem. Jag har nu gjort klart en av två nya i egyptisk bomull, cirka 40 maskor, stickor 3,5. Rätstickning och en liten virkad kant. Den andra stickar jag i rutor om fyra aviga/räta. Kanske kommer bild då den är klar. Den är mycket mjukare än de andra så det gäller väl att vänja sig med den nya känslan. Lite piffigare färg jämfört med de gamla i beige!

2 kommentarer:

  1. Supert! Jag provar mig nu på Drops cotton ligth som är i bomull och microfiber, ve tinte om, dom kommer att fungera, annars är drops bomullin en slager! Hoppas ni har det bra! Jag joggar ett par dager i veckan och funderar på att tänka på att kanske snart vilja jogga en mil..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips!Semestern är skön, men lider mot sitt slut (en och en halv vecka kvar). Men den har har varit bra. Vad kul att du närmar dig en mil! Anmälde du dig till Blodomloppet?
      Snart dags för syjuntestart också!
      Kram

      Radera