söndag 8 januari 2012

Nytt år!

I morgon är det dags att ta sig till jobbet igen. Efter en ledighet som inte alls blev som den var tänkt att bli...vår lilla familj startade det nya året med lite magsjuka...

Något av veckans höjdpunkt var då tjejernas kusiner var här på besök. Vi gjorde ett besök på en av våra lokala pysselbutiker och det målades och limmades ordentligt!


Jag har ju sytt lite byxor och sålt till vänner och gett bort i julklapp. Glömde fotografera före leverans men har fått bild på två av tre byxor via mailen. Här kommer pojken H:s brallor...

I veckan blev jag klar med en kjol jag stickat till mig själv...trodde jag...

...men om jag inte hade hållit i linningen i ett fastgrepp hade jag tappat den. Nu är den åter ett nystan och jag ska lägga upp 36 mindre maskor än enligt mönstret. Vi får se vad det ger!

3 kommentarer:

  1. men oj!! kunde du inte satt dit ett resårband i midjan? den blev jo så fin! jag ser den väl igen snart!

    SvaraRadera
  2. Hej Charlotte, jag hamnade på denna sida via något Jenniann hade kommenterat. Efter att surfat runt måste jag säg att jag blir så inspirerad - kanske att man skulle börja knåpa lite själv...

    SvaraRadera
  3. Kaja - jag hade också önskat att det hade funkat med ett resår, men det var för mycket som skulle dras ihop...Är inne på den första gröna randen nu i version två. Och måste säga att min taktik att sticka den avigt, vilket ger mer rätstickning känns som ett sätt att snabba på stickandet.

    Anna - roligt när det man gör kan inspirera... Hade inte koll på att du bloggade, ska ta mig en titt hos dig.

    Charlotte

    SvaraRadera