torsdag 14 juli 2011

I väntan på nyheter

...så kommer bilder på en topp jag gjorde förra sommaren, då jag ville ha något öppningsbart, dvs amningsvänligt. Då hade den ett oranged (?) kantband i halsringningen. Jag tycket den kändes lite väl vid i ringningen och beslutatde mig för att sy på en mudd där också som på ärm och höft. Det blev klart i början på denna sommaren. Kommer nog bli fler toppar i denna modellen, som jag gillar, men då utan knappar som är överflödiga funktionsmässigt för att få den över huvudet! Tyget kommer från svärmors samling, mönstret är inspirerat från örngottstoppar som solig gör.




I dessa semstertider har det blivit mycket sytt. Förra veckan lånade vi ett hus, där fanns ett syrum som jag utnyttjade lite och snart är trosorna till tjejerna färdiga. Agnes har redan haft ett par som är halvfärdiga på sig i ett dygn, hon vägrade ta dom av sig efter inprovningen, trots den höga midjan de fortfarande hade. Hakklappar är tillklippta i bl a ett härligt 50-talsmönster. Och sex förkläden för pyssel och bak saknar bara knappar. Har inte hunnit fota och ladda över dom då den mesta barnfria kvällstiden har gått åt till tillklippning och sömnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar