tisdag 21 juni 2011

Vårkjol mer än sommarkjol?

Idag kom maken hem med lite mer akrylat av mönstret Flora. Han lyckades fynda en meter på Åhléns i Skövde. Så då ska jag se till att få lite tid för en ny förklädesbeställning...

Ännu en kjol till mig själv är klar. Först sydde jag den med en turkos mudd i midjan, men den blev lite för elastisk. Och klockningen blev inget bra. Första dan jag hade den på mig fick jag gå och dra upp den hela tiden. Nu har den en linning istället, hade kanske varit bra med lite vlieseline i. Nu är det som det är - helt ok. Ibland är det väl så att det skulle blivit bäst om jag utgick ifrån mitt grundmönster från början istället för att bara improvisera. Men den förra improvisationskjolen tyckte jag ju blev lyckad så jag tänkte väl att jag var in the flow... Tyget med pensérna kommer från svärmors gömmor. Så här ser den ut:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar